fredag 17 augusti 2007

íshestar

ja, igår red jag på en islandshäst. helt tokigt. skiträdd var jag i början också, men när hästen vä började röra på sig och vi gick på led kändes det riktigt bra. och den gjorde som jag ville! (nästan hela tiden i alla fall). jag valde såklart den långsamma vägen, så bra kändes det inte så att jag kunetänka mig den snabba (som uppenbarligen inte var så snabb enligt folket som tog den). men vi skuttade run där på led. vid några tillfällen fick vi prova på nåt slags gångart som i alla fall var snabbare än att bara lunka, kan ha varit tölt. jag kan säga att det var tölt för det låter bättre. :D


har inga bilder från det än, vågade inte ha med mig min mobil ut ifall den skulle stutsa ur, och det hade den gjort. jag studsade som en köttbulle när häsaten drog på lite granna. första gången var jag lite rädd och sen skrattade jag bara för jag kände hur dumt de såg ut. och stackars hästen. jag försökte verkligen spännan benen och sånt så att jag inte skulle dunka i ryggen på stackars så mycket men jag kunde inte göra nånting, jag bara studsade. hahaha. stackars häst....men kul var det.
dom som var instruktörer (eller vad man ska kalla det) var dessutom svenskar så är ni sugna på att jobba med turism på island och gillar hästar är det säkert skitlätt att få jobb.


såklart var vi tvugna att dricka lite öl efter den hårda ritten så igår var vi på The Dubliner, drack Guiness och irish coffee, och fick en gratis öl av en som jag pratade lite med i baren när jag väntade på min irih coffee. jag gillar island. hehe. och så var det en skum gubbe/äldre man, som var skitfull, tog min och richards plats, flyttade snällt på sig och pussade mig i pannan. senare kom han fram och gav richard 1000 krónur (ungefär 100 svenska).



drömde inatt om mina syskonbarn. så när jag precis vaknade längtade jag skitmycket efter dom. jag drömde typ att massa folk kom och hälsade på, eller om jag åkte och hälsade på över en helg eller nåt.
och så funkar inte skype, så ringa kan jag inte heller...


men här är i alla fall bilder jag tog när jag var på stan i måndags:





såklart jag köpte den.

sen var jag också på ett galleri, start art, det var utställningar av 3 personer. här är av 2.





1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Emilia !
Låter som om du har roligt på Island. Fredag idag och vi har precis ätit fläskfilé med rosépepparsås och ris. Jessica och Eric åt köttbullar, för de är inte så förtjusta i kött. Några glas vitt vin drack vi också. Det var vitt vin i såsen så det passade ju bra. Jessica och Eric har bytt rum, men de får vänta lite med nya möbler. Eller rättare sagt, Jessica får vänta för det är hon som skall få nya. I morgon kommer Thomas hit och hjälper mig att komma igång med byggetav trädäcket på nedsidan av huset, och sedan följer jag med hem till dom och hjälper till med att få upp nya taket på deras uteplats. Sedan tänkte vi käka lite kräftor på kvällen. Har gjort första veckan efter semestern och det var en mjukstart, men nästa vecka kommer det att bli mer att göra. Anna har haft sin sista semestervecka nu och börjar till veckan. så då får Jessica börja på fritids och Eric på dagis. Det bli nog bra för dom för de börjar längta efter kompisarna nu. Ha det bra och ta hand om dig.
Kram från morbror Uffe