lördag 4 augusti 2007

heita pottur 41 grader

jag är inte så bra på att knyta ihop det hela på ett bra sätt, så det kommer lite snabbfakta om varje bild. enjoy:
härär utsikten från universitetet, den stora kyrkan är hellgrimskyrkan, eller hallgrims, kommer inte ihåg hur det ska stavas. skitstor är den i alla fall.
här är jag och Richard på väg för att skaffa isländst id-nummer. huset är nåtberömt hus där gorbatjov och en amerikanskt tjomme skrev nåt avtal. =)

sånt här har dom mitt i gatan...



och så hänger dom upp cyklar på det här viset, säkert nån konstnär som hittat på...

här handlarvi våran mat, det billigase stället tror jag. dom har väl det mesta men det r inte lika mycket ordning som detär i svenska affärer.



sen var vi (jag, johan o frédéric, mina rumskompisar) och tog ett bad, vi simmade typ 4 längder o sen satt i i heita pottinum i 45 minuter. och d ågjag ut såhär.var varm i en timme efter vi gått upp.





sen fixade vi såklart fest. johan har nån fadder som är ordförande för nån slga klubb, och då fick vi ha fest idet här huset. helt okej.



jepp, det finns ett toapapper som heter fis här... tyckte det var lite lustigt.










och detta är frédéric, johan och jag när vi var på väg hem imorse. klockan var runt 5 och jag dansade extremt classy tango med richard innan vi gav upp och gick hem... och s tog dom mig vattenflaska när vi gick in. en konstig sak med nattklubben vi var på var att dom hade ingen garderob. vad tänkte dom då? det är ju kallt här. fast i och för sig, folk här går omkring i t-shirtnär jag har jacka och mössa.



3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Emilia!
Låter som att du funnit dig till rätta. Vilken mailadress kan vi skicka till om vi vill ha kontakt med dig? Ha det så bra och sköt om dig!
Kramar Anna,Uffe,Jessica & Eric

Anonym sa...

Hej Lilltösa!
Island verkar trevligt på alla sätt - förutom att ölen är dyr, men som mamma kanske man ska tycka att det kan vara bra för det kanske håller ned konsumtionen lite.
Du hittar säkert några riktiga vikingar bara mattekursen börjar. Ett tips från mamma(-tematikern) angående valutan om det nu är som du säger att 10 isländska kronur är 1 svensk - flytta decimalkommat ett steg åt vänster så har du vad det kostar i svenska :-D

Kul att se bilder redan - och du är ju väldigt flitig på att skriva! Är det mobilkameran du plåtar med?

Jag har fått ditt telefonnummer, så vi hörs framöver. Kan man sms:a till det som vanligt också? Jag testar väl så får vi se om det funkar.

I lördags 4/8 var det fest i Lafalla. Du missade bl.a. en mycket sen Dogge-doggelito-inspirerad rap/remix-karaokeversion av en svensktoppslåt, suveränt framförd av Staffan o Uffe... och "cykeln på köpet"...

Kram från mamsen

Anonym sa...

Jo, just det - måste säga att jag fick ett gott skratt åt bilden av en väl/hårdkokt Emilia!
/mamsen igen