söndag 12 augusti 2007

fiesta och gay pride

i tordags var det spansk fiesta, tyckte det var lie dumt at ha det på en torsdag. menmen, man fick helt enkelt vara lite trött på fredagens lektion.



vi fick i alla fall i oss en öl ute, vi kunde inte riktigt hålla oss borta efter några glas sangria som spanjorerna bjöd på. =)


sen var vi ute på fredagen. först satt vi hemma hos atle & co och hade lite förfest. sen när vi gick ut blev vi nekade insläpp pga dresscode och richards kappa (tror vi dom sa inte exakt vad det berode på)... menmen, då gick vi till ett annat ställe. och där hände en lustig sak. när jag var på väg från toan tillbaka till folket över dansgolvet kom en kille med en spritflaska fram till mig och frågade om jag ville ha. jag sa såklart ja - man tackar inte nej till en sån sak, man är ju svenskt - och så sa han åt mig at luta huvet bakåt och öppna munnen. det var svinstarkt och jag fick mer på hakan än i munnen tror jag. mendet var en upplevelse, sen var jag glad och headbangade så jag är lite stel i nacken nu.... =)

vilket fall som helst så var det gay pride parad dagen efter. dragqueens är underbara!

och fint väder var det också så man kunde ha solglasögon hela dagen.










tyskar... ;)






el grande finale... så fint med ballonger. =)
är jättefint väder idag med faktiskt. ska nog sätta mig ute på ett fik och sola lite senare. snart ska jag göra frukost och plugga lite. hade tänkt följa med folk och gå upp på ett berg som ligger lite utanför reykjavík, Esja. men ja ångrade mig och stannade hemma istället. jag richard och atle kom på att vi är ju lediga på fredag också så då kan vi göra det då istället. man behöver söndgarna lediga ibland. hoppas bara det blir fint väder på fredag också. =)
imorgon fyller agnes 5 år, Grattis sötis! synd att jag inte kan va där... men det finns ju som tur är skype så kan ju prata med henne gratis i alla fall. (jag förstår fortfarande inte hur jag ska klara mig utan henne i 5 månader)
nej nu behöver jag frukost. kram!

Inga kommentarer: