måndag 6 augusti 2007

djurpark och hajkött

layouten blev lite konstig, har försökt ändra nu dom senaste 5 minutrarna så nu ger jag upp och varnar för att testen inte står där den ska. men jag tror ni fattar vad texterna hör till... får ta och lära mig blogger nån dag kanske... =)

nej har inte än smakat rutten haj men det kommer nog. om tillfället kommer så ska jag smaka. =) men jag har däremot tagit kort på det på en marknad. dom har en stor inomhus fleamarket vid hamnen. säljer lite allt möligt skrot och fiskiga saker. så hela stället luktar såklat fisk. smart när man säljer kläder.... ?















sen var vi på några museum. mest konst. gillade två ställen mest och det här är lite bilder från det.





























här fikar vi på ett fik med terass, riktigt mysigt ställe, med flummig personal.











här är en bild tagen från den stora kyrkan. man fick betala lite pengar och sen åka upp i tornet. bra utsikt och skitblåsigt.






en del av rojektet vi skulle göra över helgen var att åka till djurparken, det andra var bada och gå på minst 4 museum. men dom har djur som vi har hemma. och islandshästar är ju skitstora!





















var ute igår igen, dansade en massa och vinglde hem runt 4. å tar det lugnt idag. johan och frederic gav sig iväg för att e nåt mer museum och prova ett nytt badställe, dom var inte ute så länge igår... men blir nog lite badning för mig också ikväll. finns ett ställe som ligger knappt 5 minuter härifrån så det är ganska skönt. ett 10-kort kostar 2200 isk, så ungefär 22 kr/gång alltså.
har också tyvär varit lite ledsen idag. jag förstår vad therese menar med att man känner sig ensam på ett skumt jävligt jobbigt vis. jag gillar att va själv lite men har mer hemlängtan då. lite magknipig separationsångest eller nåt. jag har träffat trevligt folk och ska bli spännande att va här, men ändå... ni vet hur det kan va kanske.
lite gladare nyheter: jag försöker lära mig svära ordentligt på några olika språk. än så länge finska och holländska.
och jag försöker så ofta som möjligt svara "im swedish".
ska gå o duscha nu, borde nog raka benen om vi ska bada sen. ;-)

Inga kommentarer: