tisdag 14 augusti 2007

det där med esja på fredag blir det inget med, men jag ar en känsla av at berget står kvar ett tag till. =) blir viss nån bussfärd på fredag eftermiddag. och senare är det nån bankfödelsedag (!?) så det är gratis stor fest/konserter på en stadion en halvlång promenad härifrån så då går vi ju dit.
på torsdag ska jag dessutom ge mig ivåg och rida, kommer bli spännande. islandshästar är ju inte så små som man kan tro. man kan inte alls ställa sig upp om man blir rädd (och hästen bara fortsätter springa). men dom ska visst vara snälla så kanske kan det gå bra. vi är ju många som inte kan så det är bara att hålla i sig för glatta livet och skrika som den svensk jag är.

sen är det också kulturnatt på lördag, massa konst, eld, fyrverkerier, konserter överallt. blir svinbra tror jag. kommer nog en del bilder sen.

facebook är skitbra, det kan man ha till allt. alla är medlemmar. och typ ingen fattar hur det funkar.... eller.....jag fattar det inte. det är konstigt. men det verkar va en del folk droch man får som tur är mejl så fort det händer nåt. jag gillar fotfarande msn mest. =D

tänkte såklart göra läxan vi fått tidigt. 3 sidor att fylla i (och kanske läsa igenom och förstå), inte så svåra grejer men ändå.klart datorn "suger" mer. (hehe, "havet suger").

lägenheten börjar bli lite dammig och allmänt skitig så vi har pratat om att städa, att prata om det hjälper säger väl nån säkert???

och ja, atles briljanta idé: söndagar är pizzadagar. vi har redan utsett en 3-4 pizzerior att testa.

kramkram
ps. man kan bli solbränd på island, lite i alla fall.

Inga kommentarer: