torsdag 2 augusti 2007

lite bilder kanske kan funka

okej nu fick jag upp lite bilder.. =) men fattar inte hur man ska kunna lägga dom bra så.... hmmm... jja,titta på ni.

först ett avsked på flyglatsen.






mina två små älsklingar som jag kommer sakna mest av allt.



















en nervös emilia









sen var jag ute och gick lite i reykjavík












































sitter nu i mitt rum och tar det lit lugnt med en kopp te, =) jag köpte med mig 3 påsar lipton earl grey för jag var lite rädd att dom inte skulle ha det här.
vi har varit och handlat lite mat och mataffärer här är inte riktigt som dom hemma, konstiga saker, inte lika bra sortiment. kanske inte kommer bli den mest varierade kosten. hehe. vi får väl se hur det hela utspelar sig.

började kursen idag, har träffat lite trevliga människor och är såklart helt slut efter det. men vi är lediga imorn så ska ut o ta en öl om en stund, behöver bara sa igen mig lite vid datorn först.
ölen är ju svindyr men det får man tåla första helgen.systemet (eller vad det nu kallas här) var stängt så får bli dyr öl ute o nån lättöl hemma.... får ta mig iväg till "systemet" imorn...
kursen också ja... läraren är svenska så det är fnt, kan jag fråga om exakta betydelser av ord. tror det kommer gå vägen det här. kan nog bli svårare sen när den "riktiga" kursen börjar och man säkert förväntas veta vad ackusativ är. hehe. nu får jag snålskjuts av mitt suveräna utta, haha....typ.

men men, ha det fint alla.
Sjáumst, bless,bless. (= vi ses, hejdå)

ps. många kramar till sötis. jag saknar henne redan. =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Öla inte ihjäl dig nu ;) Fast vad är det för ett system att hålla stängt när svenskar ska försöka få i sig lite alkohol.. Hej svejs från Svergurutur

emilia sa...

hehe det skanog gå bra tror jag =) ska ditoch handla idag, blirfest i nån lokal som nån kille har nycklar till. får väl se vad det är. och så rapporterar jag om nattlivet efter helgen. =)