måndag 20 augusti 2007

bildbevis - typ

okej, nu ar jag laddat upp bilder i en evighet.
men här är det typ bildbevis på att jag ridit. alex hade tyvär ingen bild av mig på själva hästen, men det har ni mitt ord på dock. =)
och tack till alex för att jag fick stjäla hans bilder. vilket jag såklart ta för givet är okej. många är hans, många är mina.

jävligt snygg i hjälm, och som ni ser mycket bekväm.



jag var jättenervös
det var det från hästfärden i torsdags. då går vi över till fredagen, vi var ute på en busstur med EILC kursen, intensivkursen i isländska. Island är bergigt.




några gick över den lilla floden, jag och några andra
valde däremot att gå över bron.. =)
här typ tillsäter dom svavel. för det håller vattenrören
hela och fina. smart...





sen ar vi vid en svart strand. med sand som var mer som småsmå stenar (alltså störreän sandkorn)... men ändock en strand. den var fin ch förmodlgen väldigt var och skön en riktigt solig dag.



på fredag kväll var det en gratis konsert i en stadium (i ett...? på en??)
bara i Reykjavík kan man ha gratis konserter. typ 1/3 av hela staden kom , 40 000 pers, men det gör inget för dom får plats ändå. och domlyssnar på helskum musik. en del bra en del väldigt roligt bara. och dom älskar en tjock gubbe som heter Bubbi... han var helt okej, men jag förväntade mig att han skulle se lite annorlunda ut. det hela var ganska komiskt.



på väg till nån pub såg vi dom här...
och nu, kulturnatt!! fast det var mer hela dagen, 10-23 typ. vi började vid 13 med borgmästartal och extremt fina statyer på en gräsmatta. sen var det mera konsert, öl och solsken.



och ja! gratis våfflor, också endast i Reykjavík. skitmysigt. det fanns några stycken, vi gick till 2 och fick i oss lite lunch. skitgoda våfflor, kaffe, chokladmjöl (typ som pucko).












passande avslutningsbild tycker jag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Är det kanske Tungur man ser där på sista bilden?...

Anonym sa...

hahaha, hmmmm... kanske det kanske. :D fast egentligen är det engelsmannen alex, men han ska ju va här ett helt år så då kanske han blir isländsk. hehe