måndag 27 augusti 2007

herregud!

komplex analys på isländska... hmmm, kanske tog jag mig vatten över huvet. har haft första lektionen idag, helt slut.
fattade några ord och formlerna såklart, men ändå, han drog igång direkt. och dom skrattade lite åt oss när dom fick reda på att vi (jag och en till ubytesstudent från tyskland som tar den plus islänningarna då förstås) inte kan i princip nån isländska. läraren pratar fort om mumligt, tyckte jag det lät som i alla fall, men han verkar snäll. han sa att han kanske borde ha "officehours" så vi har tider vi vet att han kan hjälpa oss. när han haft det förut är det aldrig nån som kommer men nu kommer ju vi ha "real problems"... hmmm... tack.
ska sova en stund nu, sen äta. sen försöka göra lite läxa. och sen! valskodning!! (så länge det inte blir storm då eller nåt, ser lite molnigt ut nu)...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha.. Låter ju himla lätt det där du.
Bra att valskådning blev till vals-kodning i mitt huvud och med lite dålig stavning.
Här pluggas det till omtenta i flervariabel i morgon, som jag inte kommer att klara och får kriva ytterligare en gång - yay!! Men i helgen ska vi fira att sommaren är slut och supa som små svin.