onsdag 1 augusti 2007

Reykjavík



















här ska jag bo dom närmaste 5 månaderna. mitt rum med min säng och utsikten från förnstet. de är en ganska stor lägenhet med litet kök. just nu är vi 3 stycken och det ska komma en till den 25e. en kille från Sverige o en från Schweiz (nu stavade jag säkert fel).

Hade syster plus barn med mig til flygplatsen, kommer bli ledsamt at vara utan dom så länge nu. kanske får ta och låna till en resa ändå, hehe.kanske lite väl tidigt påtänkt nu.
I alla fall, dom vinkade av mig och allt gick fint. Fast jag märkte för bara nån halvtimme sen att det inte gjort det, shampoot är nästan slut och väskan plus lite mer grejer alldeles kletiga och luktar starkt av tee-tree. shit happens, nu är det uppackat i alla fall. det mesta..

Har varit runt lite på stan idag,det var nästan så jag kunde lägga upp bilder från det men routern är lite knasig verkar det som. får snacka med honom imorn igen, hyresvärden. problemet är mest att för att det är skitsvårt få bra kontakt i mitt rum o johans (den svenska killen) samtidigt, och i fredriks rum (det stavas nog annorlunda, han pratar ju tyska) är det bra..... kanske får möbera om lite och se om det blir bättre.... hmmm.... =) menmen, en annan dag. nu är jag ganska trött och sliten och mår lite skumt. men mer bilder kommer när internet är stabilare.
Reykjavík verkar va en mysig stad o imorn ska vi ut o ta en öl. blir nog bra så man märker om det är något at hänga i julgranen dom här pojkarna. än så länge är dom snälla och mer vet jag inte direkt, kanske lite för mesiga. inga stora vikingar här inte.
det skumma med min känsla är att jag nästan längtar lite hem, eller rättare sagt vill ha folk nära som man känner bra. det tar ju ett tag innan man lär känna folk ni vet... och såklart fortfarande almänt nervös över lite allt möjligt. och tycker att det är kul att vara här. blandat alltså =) och magen är lite si och så, kan vara nervositeten, etc, etc, eller helt enkelt att jag inte bajsat ordentligt på nån dag... man blir risig i magen av att resa.
men i alla fall, hittade en skitmysigt fik, Babalú tror jag det hette. man satt ute på en liten takterass typ. åt soppa o drack en isländsk öl, det gick på 1100 krónur. Fan vad dyrt, tänkte jag nästan. även om det är nästan exakt 10 krónur på 1 krona fick jag helt svårt att fatta hur mycket pengar hon skulle ha. matematiker var det ja. =)
imorn börjar kursen också, ska bli kul, hoppas det är lite roligt folk där. så man kan få kompisar nån gång... jag vet jag är en sällskapssjukperson, väldigt ofta. utan det mår jag inge bra.börjar bli lite sällskapssjuk nu, eller så behöver jag bara gå på toa =). kanske borde sova... ska ju upp imorn. börjar 10 tror jag.
ha det fint, det hoppas jag att jag ska ha.
är helt uppe i varv så får väl se hur det blir med sovandet, men ska nog ordna sig.
kramar!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jaaa, jag kan kommentera! Läskigt att du är så långt borta Emilia, jag ska till Kungsladugårdsgatan ikväll och dricka vin. Skumt att du inte är borta på samma gata. Jaja, blogga en massa, vill veta va du pysslar med. Och oroa dje inte, du får allt vänner snart. Ta med dina klasskompisar ut och supa bara så ordnar det sig. Kramar!