tisdag 30 oktober 2007

hej hallå i stugan

okej, jag vet, inte skrivit på ett tag. min syster undrade om det hänt för lite eller om jag druckit för mycket... hmmm... undrar vilket det kan va. =)
och pluggat såklart, ska tilläggas.

elina var en vecka i finland och tog med sig massa gott därifrån! äkta finska piroger med äggsmör är ju underbart!



sen blev det en resa upp i norr, Akureyri, Húsavík, Kópasker o Mývatn. och runtom....
först ett vattenfall, góðafoss:

jag, christine, atle, elina.



ett ställe som heter Dimmuborgir, precis som bandet, kanske har dom varit där också.
det är ett område med massa skumme stenformationer, lava och sånt ni vet... hittade ett hål i väggen.

sen var vi uppe på ett ångande berg, vilket var rätt skumt. men man börjar vänja sig.




vi sov en natt i kópasker, där jag och christine satt ute nån timme och tittade på norrskenet på den här bänken. våran favoritbänk. =)





2,3 km från polcirkeln
dettifoss, "europas neagarafall" (stavas det så..?)

och så var det snö så vi hade lite snöbollskrig, jag tror jag förlorade.


och sist, men absolut inte minst (hehe), húsavíks penismuseum!!!! det mest intressanta museum jag varit på.!
det ni sr på bilderna är valsnoppar.


igår såg jag norrsken som bytte färg, det liksom snurrade runt och blev grönt, gult o rött.
på fredag kommer syster&Co!, ska bli kul. =)

Inga kommentarer: