torsdag 13 september 2007

viltu ríða?

igår vann island mot nord irland 2-1, väldigt kul tycke jag. dom har ju inte en chans att gå vidare men dom var jävligt glada ändå. så vi bestämde oss för att eftersom dom vann så tar vi en öl eller två på bellys (billigaste puben 40sek för en öl). där var det en massa irländare som dränkte sina sorger, fast dom verkade ganska glada. och såg fram emot sverige matchen. men varje gång jag försökte jävlas med dom och sa att dom såklart kommer förlora den så höll dom med mig. stå på er irländare! inte så mesiga.!
i vilket fall som helst så slutade "vi tar bara en kanske två öl, jag har ju också lektion imorn bitti, det blir en tidig kväll klockan är ju inte så mycket än" till "raj raj raj raj raj raj raj raj raj raj",,, ja ni vet. det var väl inte så farligt, men träffade några svenskar som jag pratade med hela kvällen efter att atle, richard, johan o frédéric gått hem. och när bellys slängde ut oss (dom stängde) så stog vi ute och pratade med nån islänning (som lärde mig den vacra frasen i titeln.."vill du knulla?", han frågade mig inte direkt utan jag rågade honom hur man säger det.)och nord irländare. så det hela slutatde i alla fall med att vi gick på efterfest och drack jäger och jag kom hem vid 5. jag gick inte på morgonlektionen...

the end

Inga kommentarer: