måndag 3 september 2007

reykjanes peninsula

jomenvisst, igår hyrde vi 3 bilar och åkte runt reykjavík peninsula, halvön syd-väst om reykjavík.
gick upp på ett berg/kulle, ner i en grotta, och sen badade vi i The blue lagoon, det hela var väldigt vackert. som alltid när vi tar oss an något var det såklart skitfint väder. har regnat i en vecka och regnar idag men igår var det faktiskt solsken.









































trevlig lera hade dom i blue lagoon också med vilken aylin hjälpte mig att göra ett vackert helskägg, men som enligt atle och richard såg lite läskigt ut... jag vet inte vad dom pratade om.
blev idag medlem i ESN Reykjavík, nåt för internationella studenter... billigare öl på Barinn på torsdagar, och några resor per termin man kan va med på. låter ju fin fint. =)
ska skriva av anteckningarna från morgonens mattelektion nu, vaknade vid 7 och kände att jag inte ville ta mig ur sängen så tidigt... men gick på en lektion vid 10, icelandic folklore, verkar bli en bra kurs.
det regnar skitmycket... mitt paraply gick sönder förut.
ikväll blir det poolen. kram!

3 kommentarer:

D.Skoog sa...

gick det med alla hår/schampoo/mineralbekymmer? det varken dog eller började leva hoppas jag

emilia sa...

o.

emilia sa...

hehe, lite levande är det ju alltid. :D var riktigt gött att doppa håret ordenlgit och va helt under vattnet, vill inte riktigt göra det i klor, badar ju varhe/varannan dag här så. tog lite shampoo (mest i hårbotten) och ännu mindre balsam, men det känns bra nu, lite salter gör nog susen det. ska dit igen med mamma, mormor och mormors syster.